Hosszú idő után úgy tűnik az MSZP megkezdte a kampányát a jövő évi voksolásra. A párt szórólapokon és óriásplakátokon hirdeti eddigi kormányzásának eredményeit. Az eredmények hitelességét a széles választóközönség nem tudja értékelni, az egyéni helyzetek romlása azonban könnyen feleslegessé teheti ezeket az erőfeszítéseket. A szocialisták tehát most a korábban megszokott negatív kampánytól eltérően most úgy tűnik pozitív stratégiával kezdenek, azonban könnyen elképzelhető, hogy ennek sikertelensége esetén rögtön váltanak és elkezdik az ellenfél/ellenség lejáratását.
A mostani kampány két elemre épül: csökkenti a kormánypárt az adókat, valamint a távfűtés áfáját. A plakátokon nagyon élesszeműnek kell lenni, hogy felismerjük a párt logóját, csak a piros és fehér szín emlékeztet arra, hogy az MSZP hirdetéséről van szó. A tartalmi elemeket tekintve az adócsökkentés sok esetben jövőre adóemelés formájában fog jelentkezni, ahol pedig csökkenés lesz az az átlag fölötti jövedelműek rétege. A távfűtés esetében pedig egy drasztikus januári gázáremelés esetében a különbözet rögtön eltűnik és talán csak annyit fog jelenteni, hogy a lakótelepek többségében nem lesz áremelés. A szocialisták az emberek anyagi érzéseire appellálnak, de a növekvő munkanélküliség és a gazdaság helyzetének stagnálása vagy további romlása könnyen feleslegessé teheti a mostani próbálkozást. Rontja a mostani kampány hatékonyságát, hogy a párt mögött nincsen egy pozitív személyiség, aki képviselné a megtett intézkedéseket, míg a többi párt rendelkezik karakteres egyéniségekkel. Ha az MSZP szeretné javítani pozícióját hamarosan meg kell jelölniük miniszterelnök-jelöltjüket különben a különféle kampányok csak a párt nem túl jó imidzsével lesznek azonosítva.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Mi a közös a Jobbikban és a Magyar Dolgozók Pártjában 2009.11.07. 19:41:00
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.