Újabb hét telt el úgy, hogy továbbra sem hatja át a kampány teljes szele a közéletet. Október vége legfontosabb történése a két kereskedelmi rádió (Sláger, Danubius) frekvenciájának átadása két másik kereskedelmi társaságnak. A döntés egy normális demokráciában nem okozna felzúdulást, de itthon sokan már tüntetéssel és egyéb akciókkal fenyegetnek, ha kedvenc rádiójuk eltűnik az éterből. A kedélyek várhatóan lenyugszanak és a két új rádió ha lassan is de átveszi a korábbiak szerepét.
Hosszú hallgatás után újra megszólalt Gyurcsány Ferenc, aki továbbra is a népszerűségi listák végén tanyázik, és korábbi formáját hozva erőteljesen nekitámadt az ellenzéknek, ami a mostani helyzetben a Fidesznek a lehető legjobbkor jött. Gyurcsány nem tanult korábbi hibáiból és a megbékéltető szerep helyett ott folytatta ahol abbahagyta. Kérdéses további szereplése, de ha a média napirendjére kerül ismét a bukott miniszterelnök, akkor a Fidesz helyzete a választások előtt nagyon kedvező lehet.
A közélet állóvíz jelleget mutat, ami mögött több motiváció állhat. A Fidesznek nem érdeke az ellentétek fokozása, mert abból valószínűleg csak vesztesen kerülhet ki. A szocialisták egyelőre jelölt és jól felépített kampánystratégia nélkül mozognak. A mostani helyzet lehet csupán vihar előtti csend, de nem kizárt, hogy egy 1998-as csöndes kampány előtt állunk, amiről mindenki tudja, hogy eldőlt. '98-ban az MSZP a győztes biztos tudatával hűtötte a kampányt, végül kijózanító pofont kapott. A helyzet persze most más, mint akkor, de Magyarországon minden megtörténhet és annak az ellenkezője is.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.